henny-bim-usa-2018.reismee.nl

Dag 15 - Las Vegas

Om 10.00 smorgens vertrokken we al vanuit Laughlin naar Las Vegas. Bim was vanmorgen de eerste zwemfanaat en lag om 08.30 al in het zwembad te genieten.

We zijn meteen naar ons eerste (gratis) hotel gegaan om in te checken, het Mandalay Bay Hotel, dit is het hotel waar op 1 oktober 2017 een man vanuit een suite op concertgangers aan de overkant van de weg schoot en 58 mensen de dood vonden en meer dan 500 mensen verwondde. Hij schoot vanaf de 32e etage en na dit drama heeft het hotel de etages aangepast, wij zaten op de 60e etage, terwijl er  maar 35 verdiepingen zijn.

Om 19.00 begon de show Zumanity van Cirque du Soleil, die we ook gratis hadden via MyVegas. Deze show speelt in het NewYorkNewYork-hotel. Dus moesten we op tijd weg omdat het moeilijk in te schatten is hoelang we erover zouden doen van ons hotel naar NY NY. Achteraf ging het erg snel en hadden we nog even tijd om te gokken.

De show viel ons erg tegen, zeker in vergelijking met Love van de Beatles die we vorig jaar zagen. Het leek een beetje op Holland Got talent, met veel trapeze-acts.

Hierna stond onze (wederom gratis dankzij MyVegas) helicoptervlucht over de Strip ons te wachten. Deze hadden we 2 jaar geleden ook al gedaan, toen kwamen ze ons ook ophalen bij Mandalay Bay en dus stonden we netjes op de afgesproken tijd op dezelfde plek als 2 jaar geleden te wachten op het busje van Maverick....totdat opeens mijn telefoon ging, een vrouw vroeg waar we stonden...bleken we op de verkeerde plek te staan en we moesten binnen 5 minuten ergens anders zijn, want ze stonden op ons te wachten,. Gelukkig was het maar een klein stukje verder en konden we gewoon mee.

Helicoptervlucht was weer zeer spectaculair, echter zaten we helaas niet voorin, daar heb je het beste uitzicht op alles.

De vlucht was trouwens iets langer dan vorige keer, toen keerde we om bij de Stratosphere Tower en nu gingen we tot boven downtown Las Vegas, Freemont Street.

Na deze mooie, maar vermoeiende dag zijn we zonder nog te gaan eten ons bedje ingedoken, beide uitgeteld....