henny-bim-usa-2018.reismee.nl

Update dag 8 Flagstaff - Chinle

Heerlijk geslapen in een supergroot bed , in een hele mooie kamer, we kregen gisteren al meteen het Las Vegas=gevoel.

Op weg naar een mooie dag...Coalmine Canyon en Blue Canyon, beide zijn bij het grote publiek (nog) onbekend en liggen in Hopi-indianen reservaat en het is nogal vaag of je hiervoor een permit en/of gids voor nodig hebt, maar wij gingen het er gewoon op wagen, de coordinaten had ik thuis al in mijn TomTom gezet, zodat we het makkelijk zouden vinden.

Eerste stop was Caolmine Canyon, klein stukje buiten Tuba City langs de 264. Ongelooflijk mooi en hier rijden duizenden mensen langs, zonder te weten wat voor moois er 300 meter verder te zien is, persoonlijk zie ik dit nog liever dan de Grand Canyon.

Hier waren we helemaal alleen en hebben er ook zeker een uur doorgebracht, ik heb vanaf beide kanten de Canyon kunnen bekijken en fotograferen. Mooi en ongelooflijk hoe die kleuren hier kunnen ontstaan. Er stonden een paar vervallen huisjes, waardoor we herinnerd werden aan ghosttown Bodie , die we in 2016 bezocht hadden.

Toen weer de 264 op in oostelijke richting Blue Canyon, deze is bereikbaar via een lange dirtroad en aan het eind daarvan en flinke helling omlaag. De weg was heel goed begaanbaar, ik heb steeds rond de 40 mph kunnen rijden. De heuvel was ook geen enkel probleem. Dan kom je in een dal terecht en zie je rotsformaties in schitterende kleuren en vormen. We hadden deze plek, waar we ruim 2 uur hebben rondgebracht, helemaal voor ons alleen ! Totale stilte....onvoorstelbaar.

Ik liep van de ene naar de andere kant om foto's te maken en ineens zag ik Bim zitten....rolstoel uitgehaald als stoel, zak chips en drank erbij...ze zat te genieten !

Toen we het genoeg vonden , moesten we die zandheuvel nog op, maar met de Jeep in 4x4-stand en in de "sand"-stand....geen enkel probleem. Die trok zich er makkelijk doorheen.

Op weg naar Chinle gaf de benzinemeter aan dat we onderweg nog moesten tanken, maar de navigatie gaf aan dat er geen tankstation meer onderweg was....we zagen in een klein dorpje een bordje met "gas"erop en reden erheen, maar daar aangekomen stond er : "sorry, no regular"...alleen diesel...dus weer verder en ineens komen we in Keams Canyon gewoon een tankstation tegen, meteen maar helemaal volgetankt. Eenmaal aangekomen in Chinle bij Subway een brood(je) gehaald en ingecheckt en gaan slapen.

Truus Cammenga

Wat een mooie verhalen daar geniet ik steeds van, en dat jullie dit delen met vrienden super!!!