henny-bim-usa-2018.reismee.nl

Update : dag 11 : Monument Valley - Page

Om 8.00 werd ons ontbijt gebracht door onze gastvrouw Rosalyn. We hebben heerlijk op het bankje gegeten en ze had lekkere verse "frybread" voor ons gebakken....het leek een beetje op oliebollen, maar dan plat, maar wel erg lekker ! Ook vers fruit erbij en koffie. Ze heeft ons heel veel verteld over haar gezin en over de cultuur van de Navajo-stammen, erg interessant om te horen. Nadat we afscheid hadden genomen zijn we richting Page gereden naar ons volgende slaapplek, weer een airbnb, deze keer voor 2 nachten.

We konden om 15.00 inchecken volgens de gastvrouw, maar toen we om 14.45 aankwamen was er niemand, tenminste dat dachten we...ineens deed er een man open die helemaal versuft was en vroeg wie we waren, hij bleek wakker te zijn geworden van ons en was helemaal "confused". Hij stuurde een sms naar onze gastvrouw en die kwam paar minuten later ook. erg hartelijk was ze niet, ze begon meteen over dat we te vroeg waren , toen we zeiden dat we wel even wilde wachten, zei ze dat we van airbnb/verzekering niet eens op haar "property" mochten zijn voor de inchecktijd.....oke, geen probleem gaan wij wel even naar een paar winkeltjes toe. Terug bij ons verblijfadres konden we de kamer wel in, erg mooie kamer, met eigen badkamer. Dit is trouwens een heel mooi huis , in een mooie, typische Amerikaanse wijk.

Omdat we geen zwembad hier hebben, zijn we maar gaan zoeken naar hotels in de buurt met een zwembad, dichtbij lag een Hyatt hotel, wij langs de receptie het hotel in alsof we gasten waren, ging perfect, totdat we bij de deur kwamen die toegang gaf tot het zwembad,...kamerpasje moest gescant worden om de deur te openen....helaas, volgende hotel. Courtyard by Mariott had een mooi zwembad met hottub had ik gezien, dus daar ook langs de receptie alsof we er gast waren en hier hadden we geluk, hek ging gewoon open en hier hebben we heerlijk gezwommen en gerelaxt.

"s Avonds hebben we heerlijk pizza hut gegeten, buiten op het terras, wat was het nog lekker warm buiten.