henny-bim-usa-2018.reismee.nl

Start van onze reis naar West-USA

Aangezien we om 06.20 vertrokken vanaf Dusseldorf, moesten we de wekker al om 03.00 af laten lopen. Op zich geen probleem, maar wel als je pas om 01.45 gaat slapen.

De autorit naar Dusseldorf airport verliep vlekkeloos en de vlucht naar vliegveld Eindhoven-Noord ( ook wel Schiphol genoemd) duurde slechts 40 minuten. Op Schiphol moesten we 2.5 uur wachten en vervolgens vlogen we rechtstreeks naar Los Angeles.

Deze vlucht zou 10 uur en 50 minuten duren, maar de piloot riep al om dat het slechts 10 en 5 minuten zou duren. De eerste 4 a 5 uren van de vlucht hebben we geslapen...heerlijk. Tussen het eten en drinken door ook nog korte dutjes kunnen doen en zo leek de vlucht letterlijk en figuurlijk om te vliegen...

Om 11.30 plaatselijke tijd landde we in LA en de paspoortcontrole verliep heel snel, daarna de koffers van de band gehaald en naar buiten, waar de shuttlebusjes van de autoverhuurmaatschappijen af en aan reden. Eenmaal aangekomen bij onze verhuurmaatschappij Dollar-rent-a-car, liet ik meteen mijn pasje van Express member zien en konden we meteen doorlopen naar buiten, naar de auto's. Daar stonden ze per categorie gesorteerd, zodat je zelf je auto kunt uitzoeken uit de categorie die je gereserveerd hebt.

Ik zei meteen tegen de dame die daar rondliep dat ik liever toch wel een grotere auto meekreeg en wees op een fullsize SUV (dezelfde als we 2 jaar geleden hadden), maar dat kon ze niet maken , maar wel een maat groter dan dat we voor betaald hadden....mooi meegenomen dus ! We rijden nu dus 3 weken in een mooie witte Jeep Grand Cherokee .

Langs de kant van de weg ons hotel in Palm Springs ingegeven en gas erop......dat dachten we tenminste.....LA betekent files....we hebben niet stilgestaan, maar echt snel ging het niet. Wel sneller dan de 4 banen naast ons, want als je met 2 of meer in een auto zit ben je hier al "carpooler" en daar is een aparte strook voor, die behoorlijk sneller rijdt dan de andere banen.

Onderweg even gestopt bij Jack-in-the-Box voor een klein hapje en drankje en vervolgens richting Palm Springs.

Vlak voor Palm Springs ligt in Cabazon een Outlet Centre en deze wilde we morgen gaan bezoeken, maar we waren er nu toch en wonderbaarlijk beide nog fit en wakker, dus maar even snel geshopt......Bim een T-shirt van True Religion.....ik een paar boxersshorts van Levi's......een trui van True Religion voor Carmen en een t-shirt van Gap voor Angel,

Daarna naar het hotel, terwijl het al donker begon te worden. Erg kleurrijk hotel.

Na het inchecken even snel naar de Walmart gereden en paar boodschappen gekocht....vervolgens allebei onder de douche gesprongen en nu gaan we slapen....we zijn nu al heeeeeel lang wakker.

Knukske

slaapwel en GENIET van jullie trip ! xxx

Lut

Dollar rent a car, die gaan we zeker eens opzoeken voor onze Route 66 volgend jaar !
Have fun !

Patrick

Hele fijne vakantie lekker genieten maar dat komt wel goed als jullie samen onder de douche zijn gesprongen??