henny-bim-usa-2018.reismee.nl

Update : dag 9 Chinle - Mexican Hat

Vandaag stond de reis van Chinle naar Mexican Hat op het programma, met tussenstops in Canyon de Chelly NM, rit door de Valley of Gods en Gooseneck SP.

Lange rit met mooie dingen onderweg dus, eerst meteen naar Canyon de Chelly NM, Langs de weg door dit park heb je veel uitkijkpunten, met aan het einde ervan het bekendste, Spider Rock outlook point. We hadden natuurlijk al foto's hiervan gezien, maar tot onze verbazing was het in werkelijkheid nog veel mooier en vooral veel groter dan het op foto's leek.

Via dezelfde weg weer terug en toen lag er ineens een dood dier langs de weg, we zijn gestopt, want op de heenweg lag die er nog niet, het bleek een soort wolf te zijn, geraakt door een auto. Stukje verderop was de weg even verspert door koeien/stieren.

Via de 191 noord en daarna de 163 west, namen we de afslag op de 163 naar de "Valley of the Gods" , een mooie dirtroad van 17 mile door hoge rotsformaties die doen denken aan het bekende Monument Valley. Het bleek een hele mooie rit en Bim durfde het aan om hier een stuk doorheen te crossen.

Vlak voor de afslag naar Mexican Hat gingen we een bliksembezoek brengen aan het Gooseneck SP. Erg lang zijn we hier niet geweest, het is slechts een uitzichtpunt over de meander van de San Juan rivier, het is mooi om te zien , maar we waren er snel klaar.

Klein stukje nog tot ons motel in Mexican Hat en daar hadden we een kamer op de eerste verdieping en bereikbaar via een smalle gang, erg lastig met de koffers, net zoals de kleine kamer.