henny-bim-usa-2018.reismee.nl

Update: dag 4, 5 en 6 SanDiego - Blythe - Sedona

Even een update van onze reis, gisteren en eergisteren niks meer geschreven....te moe 's avonds om nog iets te schrijven en vamorgen al vroeg vertrokken, dus nu volgt de update.

Eergisteren heb ik s morgens online een nieuwe accu besteld voor in mijn fototoestel en ben het meteen gaan ophalen, die winkel lag op 10 minuten rijden van ons hotel. Daar meteen geprobeerd, maar helaas deed ie het nog niet, toestel defect dus.
Terug in het hotel, onze spullen ingepakt en naar een kerkje gereden van de Heilige Rita, daar maakte de koster de kerk speciaal voor ons open en mochten we rondkijken.

Hierna zijn we naar Coronado eiland gereden over een hele lange brug. Vanaf de oever hadden we een heel mooi uitzicht over het centrum van San Diego en de brug. Hier lekker rondgelopen en genoten van de uitzichten en het mooie park.

In San Diego ligt het grote vliegdekschip de USS Midway, ook deze hebben we even bekeken om vervolgens snel een hapje te eten en daarna naar Balboa Park te gaan. Dit is een immens groot park midden in de stad, wat je op een hele dag nog niet gezien krijgt.
Hele mooie gebouwen en mooie fonteinen met aangelegde tuinen. Ineens hoorde Bim iets in een boom en toen we goed keken zagen we een eekhoorntje op iets knabbelen en ineens zagen we er veel meer, wel een stuk of tien.

Onze laatste bestemming was het Outlet centre aan de Mexicaanse grens. Toen we daar kwamen aanrijden zagen we de vele lampjes van Tijuana al en wii moesten de laatste afslag hebben van de USA anders beland je dus in Mexico en dat wildde we absoluut niet en dat mag ook niet met de huurauto.
Outlet ligt echt tegen de grens en hier hebben we goede koopjes gedaan bij Gap en True Religion. Toen we op de hotelkamer terug waren zijn we meteen in slaap gevallen.

Het bewolkte en frisse (18 graden) San Diego hebben we vroeg verlaten omdat we een lange rit naar Blythe voor de boeg hadden. Onderweg moest ik tanken, lampje brandde al een tijdje, dus op navigatie dichtstbijzijnde tankstation ingegeven, die leidde ons een klein dorpje in, maar daar was een of ander feest en dus was de hoofdstraat afgesloten en het tankstation niet bereikbaar, dus weer terug de autoweg op en volgende tankstation ingegeven, komen we daar bijna aan....waren ze daar aan de weg aan het werken, omleiding.....weer een ander tankstation ingegeven, nu gelukkig wel bereikbaar, hier lag een Del Taco naast en dat maar eens geprobeerd, best lekker, vooral de kaneelchurros vond Bim lekker .
Toen we aankwamen in ons motel ,meteen onze badkleding aangedaan en het zwembad ingedoken, hiet was het 38 graden en volop zon, heerlijk.

Vanmorgen hadden we ontbijt in het motel en dat was lekker, zelf wafels bakken, kopje koffie....kortom klaar voor de dag. Om 10.00 vertrokken we richting Sedona, onze volgende overnachtingsplaats.
Deze route is heel mooi door de bergen. In Prescott even een stop gemaakt om nieuw fototoestel te kopen bij Best Buy en beide een menu bij In-Out-Burger....hier hebben ze echt heerlijke vers gesneden friet, het is een fastfood restaurant, maar alles is echt supervers en lekker.
Nog even in het centrum rondgelopen, heel gezellig, zeker omdat het zondag is en de mensen erop uit gaan en lekker op het gras liggen in het zonnetje.

Onderweg naar Sedona nog een paar keer gestopt om foto's te maken onderweg, schitterende uitzichten.
Even buiten Sedona hadden we een wandeling gepland naar Devil's Bridge , een natuurlijke brug, die bereikbaar is via een flinke wandeling.
Ik wou de auto vlakbij het begin van de trail zetten, maar ben halverwege toch maar gestopt, alhoewel we een 4x4 hebben, was de weg erg slecht met erg hoge randen, en het feit dat we 2 jaar geleden al een lekke band hebben gehad met zo'n weg. Trouwens kwamen we alleen maar echte huurjeeps tegen op deze weg, dus misschien een slim besluit.

Te voet verder dus...een flinke wandeling bleek het te zijn met behoorlijk hoogteverschil, op het einde ging het echt behoorlijk steil omhoog via een soort van trappen gemaakt van stenen, maar toen we het eindpunt de brug zagen waren we heel trots en blij dat we, en in het bijzonder Bim het gehaald hadden.

De beloning was ook wel heel erg mooi...zie de foto's. Trouwens net toen we weggingen, was er een stel op de brug en ineens gaat de jongen door de knieën en had hij een ring bij zich en vraagt het meisje ten huwelijk, ze kregen een applaus van ons allemaal.

Toen we de terugweg begonnen was de zon al onder, een half uur later was het pikkedonker....en we moesten nog zeker een half uur lopen. Met de lamp van de GSM hebben we op de grond geschenen zodat we zagen waar we liepen. De laatste minuten hebben we samen met een ander stel gelopen en eenmaal bij onze auto hebben we hen een drankje uit onze koelbox meegegeven, waar ze erg blij mee waren.
Bij het motel aangekomen, lag er een envelop met onze sleutel, de receptie was al gesloten. We zijn snel nog even de hottub ingegaan om onze vermoeide spieren lekker te ontspannen.

Foto's volgen nog, wifi is erg traag